Pilihan
jawaban seng paling bener !
1
|
Guru
lagu iku tibaning swara ing saben...
|
|
A
|
Wiwitane
gatra
|
|
B
|
Purwaning
gatra
|
|
C
|
Tengahing
gatra
|
|
D
|
Madyaning
gatra
|
|
E
|
Pungkasaning
gatra
|
|
2
|
Sing
dadi etungan ana ing guru wilangan yaiku cacahing ...
|
|
A
|
Aksara
|
|
B
|
Wanda
|
|
C
|
Tembung
|
|
D
|
Ukara
|
|
E
|
Wacana
|
|
3
|
Tembung
Pangkur paling mathuk kanggo...
|
|
A
|
Medhar
pitutur
|
|
B
|
Medhar
sungkawa
|
|
C
|
Gandrung
|
|
D
|
Medhar
prihatin
|
|
E
|
Parijatha
|
|
4
|
Tenger
utawa tadha kanggo mbedakake endhek dhuwure swara manut larasing gamelan , iku diarani...
|
|
A
|
Titi
laras
|
|
B
|
Cakepan
|
|
C
|
Laras
madya
|
|
D
|
Santi
swara
|
|
E
|
Klenengan
|
|
5
|
Amanat sajroning
carita iku kalebu baku banget.Amanat
yaiku...
|
|
A
|
Piweling
saka pagripta kang ana sajroning cerita katujokake marang para
pamiyarsa.utawa marang pamaca carita
|
|
B
|
Tandha
–tandha utawa sifat sing diduweni dening saben paraga sajroning cerita.
|
|
C
|
Urutan-urutankedadeyan
sajroning cerita kasebut wiwitan nganti pungkasan
|
|
D
|
Kabar
sing kudu ditutugake marang wong kang
katuju.
|
|
E
|
Tandang
–tandhuk sing ora prayoga
|
|
6
|
Urut-
urutane kedadeyan sajroning ceritakasebut wiwitan nganti pungkasan diarani...
|
|
A
|
Tema
|
|
B
|
Setting
|
|
C
|
Plot/Alur
|
|
D
|
Amanat
|
|
E
|
Pamawas.
|
|
7
|
Bocah
sing sregep lan tlatenngopeni barang darbeke ...
|
|
A
|
Gemi
|
|
B
|
Nastiti
|
|
C
|
Taberi
|
|
D
|
Ngati ati
|
|
E
|
Srei
|
|
8
|
Pawarta kang ditujokake kanggo
umum, kang surasane menehi pangreten tumrap sawijining prastawa diarani ….
|
|
A
|
Layang
|
|
B
|
Wara-wara
|
|
C
|
Majalah
|
|
D
|
Selebaran
|
|
E
|
Sedhahan
|
|
9
|
Wara-wara kang surasane bela
sungkawa diarani ….
|
|
A
|
Brosur
|
|
B
|
Majalah
|
|
C
|
Lelayu
|
|
D
|
Iklan
|
|
E
|
Sayembara
|
|
10
|
Wara-wara kang
surasane nawakake sawijining barang utawa papan diarani ….
|
|
A
|
Brosur
|
|
B
|
Majalah
|
|
C
|
Lelayu
|
|
D
|
Iklan
|
|
E
|
Sayembara
|
|
11
|
Dalan iku ditutup jalaran wis akeh sing nandhang kacilakan
amarga 0ra ngerti yen menggok banget pratelan iku ana sambung rapete karo...
|
|
A
|
Papan.
|
|
B
|
Kedadehan
anyar.
|
|
C
|
Kasmaran
|
|
D
|
Derdah
|
|
E
|
Akibat
|
|
12
|
Pejabat
iku kadakwa nindhakake korupsi sawise kadenangan nduweni rekening gendhut tegese…….
|
|
A
|
Rekening
sing diduweni deningwong gendhut .
|
|
B
|
Rekening
sing cacahe dhuweni akeh banget dinugaasil korupsi.
|
|
C
|
Rekening
sing diduweni
|
|
D
|
Rekening
sing cacahe dhuwite akeh banget nanging prasaja wae
|
|
E
|
Rekening sing
cacahe akeh banget amarga oleh hadiah.
|
|
13
|
Jaman
saiki yen ora ngati ati bakal kwirangan dhewe , jalaranakeh wong sing seneng
omong esuk dhele sore tempe. Maksude yaiku...
|
|
A
|
Omongan
bener.
|
|
B
|
Omongane
bisa dipercaya
|
|
C
|
Omongane
apa anane
|
|
D
|
Omongane
ora bisa diugemi
|
|
E
|
Omongane
bisa diugemi.
|
|
14
|
Ing
ngisor iki pratelan sing migunakake krama inggil...
|
|
A
|
Mbah
lungguh ing kursi goyang
|
|
B
|
Eyang
lenggah neng kursi goyang.
|
|
C
|
Enyang
kakung pinarak wonten ing kursi goyang
|
|
D
|
Mbah
pinarak ing kursi goyang
|
|
E
|
Mbah lenggah ing kursi goyang
|
|
15
|
Bu Dwi Uji Wlagi
wae budhal menyang pasar.pratelan sing migunakake krama inggil sing bener
yaiku....
|
|
A
|
Bu
Dwi Uji W lagi ke mawon budhal teng pasar
|
|
B
|
Bu
Dwi Uji W nembe budhal menyang pasar
|
|
C
|
Bu
Dwi Uji W nembe budhal peken
|
|
D
|
Bu
Dwi Uji W nembe kemawon tindhak
dhateng peken.
|
|
E
|
Bu
Dwi Uji W lagi budhal kemawon teng
peken.
|
|
16
|
Wacana
Lingkungan
Resik, Uripe Sehat
Lingkunga resik urip sehat duweni teges lingkungan sing
adoh saka lingkunga resik kondisi kang nyebabake lelara .lingkungan sing
resik bisa dadekake urip sehat . Tegese saka lingkungan resik urip sehat.
Yaiku urip lingkungan sing kita panggoni duweni kesan becik kanggo sesawungan
lan menehi sehat.
Lingkunga sing kita panggone bisa dukung
lan nduweni pengaruh tumprap panguripan manungsa dhewe .yen lingkungan kita ,
wargane duweni pakulinan urip sehat
urip sehat , mesthine iki bakal nuwuhake kesan luwih becik tumprap pribadi lan
masarakat . Ananging suwalike yen kita manggon ing warga kang duweni pakulinan kemproh lan
seneng omben omben bab iki bisa
bakalduweni pengaruh spikis lan mental kita.. Kahanan iki bisa diselaki yen
wis mbangun bale wisma amarga lingkungan kaya mau bisa duweni
pengaruh tumprap sesrawungan putra- putri kita.
Kena
apa lingkungan sing kudu resik ?
|
|
A
|
Amarga
panggonan sehat kudu bisa dukung panguripane manungsa.
|
|
B
|
Amarga
saka lingkungan resik bisa dadekake urip sehat.
|
|
C
|
Amarga
wargane duweni kebiasaan becik.
|
|
D
|
Amarga
kahanan iki bisa nuwuhake sesawangan kang asri.
|
|
E
|
Amarga
wargane supaya ora kemroh.
|
|
17
|
Kepriye
carane wujudake lingkungan omah supaya
resik?.
|
|
A
|
Mbuwang
sampah ing panggonan.
|
|
B
|
Njaga
ing lingkungan tetep teles lan garing.
|
|
C
|
Tansah
reresik omah, mbuwang sampahing panggonan kang wis disiapake .
|
|
D
|
Sampah
dijarake numpuk lan kebak ing panggonane.
|
|
E
|
Sampah nuwuhake
ganda kang kurang enak lan diparani laler utawa coro.
|
|
18
|
Ukara
kang nuduhake sifat ora resikan yaiku ...
|
|
A
|
Lingkungan
sing kita panggoni bisa dhukung lan duweni pengaruh tumrap panguripane
manungsa dhewe.
|
|
B
|
Warganen
nduweni pakulinan urip sehat , mesthine iku bakal nuwuhake kesan luwih becik
tumrap pribadi lan masyarakat.
|
|
C
|
Kahanan
iki bisa diselaki yen wis mbangun bale wisma amarga lingkunga kaya mau bisa
nduweni pengaruh tumrap sesrawunga putra –putri kita.
|
|
D
|
Lingkungan
resik urip sehat nduweni teges lingkungan sing adoh saka kondisi kang lelara
.lingkungan sing resik bisa ndadekake urip sehat.
|
|
E
|
Kita
manggon ing warga kang nduweni pakulinan kemroh lan seneng omben-omben bab
iki bakal nduweni pengaruh spikis lan mental kita.
|
|
19
|
Panulise
artikel manawa kaudal manut strukture yaiku...
|
|
A
|
Isi,
masalah ,dudutan.
|
|
B
|
Dudutan,
isi, lan masalah.
|
|
C
|
Pambuka,
dudutan, lan masalah.
|
|
D
|
Pambuka,
isi, lan dudutan.
|
|
E
|
Pambuka
, isi ,lan masalah.
|
|
20
|
Cacahe tembang
saben pupuh diarani...
|
|
A
|
Pupuh
|
|
B
|
Pada
|
|
C
|
Purwakanthi
|
|
D
|
Wancahan
|
|
E
|
Sengkalan
|
|
21
|
Rerangken
tembang kang ucul saka paugeran yaiku...
|
|
A
|
Baliswara
|
|
B
|
Swarabali
|
|
C
|
Naraeswara
|
|
D
|
Plutan
|
|
E
|
Wancahan
|
|
22
|
Ing
ngisor iki kang ora kelebu jenise tembang jawa yaiku...
|
|
A
|
Geguritan
|
|
B
|
Macapat
|
|
C
|
Kakawin
|
|
D
|
Kidung
|
|
E
|
Balada
|
|
23
|
1. Balabak 2.
Swandana
3. Wirangrong 4.Pocung
5. Sinom 6. Asmaradana
7. Pangkur 8.Megatruh
9. Durma 10.Mijil
11. Maskumambang
Sing
ora kalebu tembang macapat mapan ana ing nomer….
|
|
A
|
1,
2, 3
|
|
B
|
2,
4, 6
|
|
C
|
3,
5, 7
|
|
D
|
5,
7, 9
|
|
E
|
8,
10, 11
|
|
24
|
Unsur
pembentuk crita wayang kang paling dhasar yaiku………..
|
|
A
|
Judhul
|
|
B
|
Diksi
|
|
C
|
Penokohan
|
|
D
|
Alur
|
|
E
|
Tema
|
|
25
|
Teks cerita wayang
seng digelar sajrone pentas pewayangan bisa dadi sarana pasinaon
basa,jalaran……….
|
|
A
|
Antawacanane
dhalang bisa kaprungu endhek-dhuwure deneng poro siswa sajroning sing sinau
basa jawa
|
|
B
|
Nyinau
nyimak basa jawa
|
|
C
|
Undha
– usuke basa kang diandharake para paraga sajrone wayang ,bisa didadekake
tuladha panggunaning basa kang laras karo unggah ugguhing basa
|
|
D
|
Paraga
dhalang nalika ngurep-urep wayange,bisa
sinambi mulang basa jawa
|
|
E
|
Basaning
teks carita wayang bisane laras karo basa sing digunaake para siswa saben
dinane
|
|
26
|
……….Bareng
bungkus mau pecah, mijil satriya gagah prakosa, satriya mau wis genep nganggo
busana ksatriyankang jumbuh karo sarirane gedhe dhuwur Penthilan crita wayang
ing dhuwur diarani...crita.
|
|
A
|
Penokohan
|
|
B
|
Judhul
|
|
C
|
Amanat
|
|
D
|
Alur
|
|
E
|
Setting
|
|
27
|
Wacan kanggo pitakon angka 26 lan 30!
Wondene gatining
sedya, sinaosa sampun kaserata ing serat sedhahan saha sampun kaaturaken
sedherek cundhaka ingkang sowan wonten ngarsa panjenengan, boten wonten
awonipun manawi kula aturaken malih.
Menggah gatining
sedya Bapak/Ibu Sukistiyarno anetepi wajibing asepuh amiwaha putra, ngetas
pitulus kenya putranipun angka setunggal ingkang sesilih gendhuk Siti Rohani,
kapalakramakaken kaliyan Bagus Listiyono, putra kakungipun Bapak/ Ibu
Sugiyarto ingkang pidalem wonten ing Dhusun Mojosari, Kecamatan Puger,
Kabupaten Jember.
Sampun kalampahan
ijab kabul manut pranataning agami lan negeri ing dinten Jumat Kliwon , surya kaping 12 Maret 2018, tabuh 08.00 WIB wonten
ing Mesjid Khusnul Khatimah, Leyangan, Kecamatan Unggaran Yimur, Kabupaten
Semarang, kanthi winantu wilujeng, kalis ing rubeda.
Ingkang punika panjenengan kasuwun rawuh
wonten ing papan punika saperlu kasuwun tambahing donga pangestu dhumateng
temanten kekalih. Mugi-mugi angganipun lelumban wonten ing bebrayan agung
tansah atut runtut, guyub rukun, ayem tentrem, manggih bagya mulya kang
sinedya, rahayu ingkang tinemu, manggiha basuki ingkang kaesthi, supados
enggal kaparingan momongan jumbuh kaliyan peparingipun Gusti Allah jaler
setri datan ngarani.
Sing
kagungan kersa mantu ana ing pethikan kasebut yaiku….
|
|
A
|
Bapak
Sukistiyarno
|
|
B
|
Siti
Rohani
|
|
C
|
Bapak
Listiyono
|
|
D
|
Bapak
Sugiyarto
|
|
E
|
Bapak Sukra Kasih
|
|
28
|
Sinaosa
sampun kaserat ing serat sedhahan saha sampun kaaturake cundhaka. Tembung
punika ingkang gadhah teges utusan inggih punika….
|
|
A
|
Sinaosa
|
|
B
|
Kaserat
|
|
C
|
Sedhahan
|
|
D
|
Saha
|
|
E
|
Cundhaka
|
|
29
|
Ingkang
bebesanan wonten ing pethikan kasebat inggih punika….
|
|
A
|
Siti
Rohani lan Listiyono
|
|
B
|
Listiyono
lan Sugiyarto
|
|
C
|
Sukistiyarno
lan Listiyono
|
|
D
|
Sukistiyarno
lan Sugiyarto
|
|
E
|
Sukistiyarno
lan Siti Rohani
|
|
30
|
Miturut andharan
kasebat anggenipun ijab kobul nyarengi dinten….
|
|
A
|
Selasa
Kliwon
|
|
B
|
Jumat Kliwon
|
|
C
|
Rebo
Wage
|
|
D
|
Kemis
Paing
|
|
E
|
Setu
Legi
|
|
31
|
Anggenipun
atur andharan ndongakaken temanten kekalih mugi enggal kaparingan putra
dening Gusti Allah….
|
|
A
|
jaler
rumiyin nembe estri
|
|
B
|
estri
rumiyen nember jaler
|
|
C
|
jaler
kemawon
|
|
D
|
estri
kemawon
|
|
E
|
boten
ngarani jaler estri
|
|
32
|
Wong
kang wis trampil lan prigel anggone pidhato biasane nggunakake metodhe.....
|
|
A
|
Naskah
|
|
B
|
Apalan
|
|
C
|
Impromtu
|
|
D
|
Ekstemporan
|
|
E
|
Maca
|
|
33
|
Kawilujengan
karahayon awit saking Nugrahaning Gusti Ingkang Mahakuwaos mugi hamemayungana panjenengan sedaya lan
kula. Pratelan ing dhuwur iku kalebu perangane pranatacara ing …………
|
|
A
|
Pambuka
|
|
B
|
Salam
pambuka
|
|
C
|
Wose
|
|
D
|
Panutup
|
|
E
|
Purwaka
|
|
34
|
Pidhato
kang carane kanthi gawe cathetan cilik minangka pangeling –eling urutaning
kang arep kawedharake utawa diomongake nggunakake metodhe……………
|
|
A
|
Apalan
|
|
B
|
Naskah
|
|
C
|
Teks
|
|
D
|
Impromtu
|
|
E
|
Ekstemporan
|
|
35
|
Tembung rangkep/kata ulang ana ing basa jawa ana telu
yaiku….
|
|
A
|
dwi purwa, dwi lingga, lan
dwiwasana
|
|
B
|
dwi warna, dwilingga, dwi darma
|
|
C
|
dwi purwa, dwi warna, dwi darma
|
|
D
|
dwiwasana, dwi darma, dwiwarna
|
|
E
|
dwi purwa, dwi lingga, lan
dwiwarna
|
|
36
|
Aksara Hanacaraka jenenge dijupuk
saka urutan limang aksara wiwitan iki sing unine "hana caraka".
Urutan dhasar aksara Jawa nglegena iki cacahe ana rongpuluh lan nglambangake
kabeh fonem basa Jawa. Kang duwe teges padha digdayane yaiku …
|
|
A
|
ha
na ca ra ka
|
|
B
|
da
ta sa wa la
|
|
C
|
pa
dha ja ya nya
|
|
D
|
ma
ga ba tha nga
|
|
E
|
nga
tha ba ga ma
|
|
37
|
Dene Aji Saka karo Duga lan
Prayoga arep njajah Tanah Jawa dhisik. Dora lan Sambada diweling ora
oleh lunga saka kono. Saliyane iku abdi loro wau dipasrahi keris pusakane,
didhawuhi ngreksa, ora oleh dielungake marang sapa-sapa. Aji Saka banjur tindak
karo abdine loro menyang ing Tanah Jawa. Njujug ing Negara …..
|
|
A
|
Tanah Majethi
|
|
B
|
Mendhang Kamolan
|
|
C
|
Pulo Jawa
|
|
D
|
Tengger
|
|
E
|
Ngastina
|
|
38
|
Menawa
ditulis nganggo aksara latin dadi....
|
|
A
|
Katon Apik
|
|
B
|
Karton Cilik
|
|
C
|
Kartu Apik
|
|
D
|
Katon Cilik
|
|
E
|
Kabeh Cilik
|
|
39
|
Menawa
ditulis nganggo aksara latin dadi…………
|
|
A
|
Pensil
kobong.
|
|
B
|
Panci
gosong.
|
|
C
|
Panci
pesok
|
|
D
|
Panci
kembang
|
|
E
|
Aci gosong
|
|
40
|
Aksara angka iki
menawa ditulis nganggo latin dadi...
|
|
A
|
1945
|
|
B
|
1946
|
|
C
|
1955
|
|
D
|
1965
|
|
E
|
1975
|
Jawaben
seng jelas lan bener
41
|
Wacana pethilan teks drama
Srengengene
nembe wae jumudul saka wetan Dhusun
Margoluwih wis geger . swara- swara pating clebung jumedhul saka
lambene uwang –uwong .Gubug duweke Tarno ing pinggir sawah , diobong uwong .
Embuh sapa sing ngobong , ora padha mangerteni .Gubug kuwi ya mung prasaja
wae . Kaya gubug –gubug ing sawah
biyasane , saka pring , ukuran patang meter persegi . Mung kanggo nunggu sawah , nalika pari –pari wis
padha merkatag lan wiwit kuning Mung kanggo nggusah manuk – manuk emprit kang
padha menclok ,arep ngurangi nalika panenan . Malah kabar kobonge gubuge
Tarno kuwi ,wis nyebar ana tlatah Desa
Gemahripah. Sejatine mono kobonge gubug mung kadadeyan biyasawae , nanging nalika gubugke
Tarno sing diobong , kuwi dadi
istimewa.
Uwong
– uwong dhusun Margoluwih padha Duwe pandakwa, lan ngembet ngembetake kedadehan gubugeTarno diobong uwong kuwi ,
ora liya amargo Tarno Makaping kaping
ora gelem teko nalika diundang patemon ing
Balai Desa . Akeh uwong sing padha nyalahake Tarno Dene Tar mono mung tetep kaya adat sabene
nalikakrungu uwong
–uwong ing dhusune kayane nyalahake dheweke . tetep biyasa. Ora ana kang kudu digagas.
Apa
sing njalari warga dhusun Margoluwih dadi geger?...
|
42
|
Jroning pethilan cerkak ing dhuwur sing dadi setting wektu , yaiku ...
|
43
|
Apa
sebabe ing atase mung gubug biyasa wae sing kobong , wong –wong sadhusun
kok padha geger?...
|
44
|
Apa
wae gunane gubuge Tarno lan gambarake kaya apa gubuge Tarno iku ?...
|
45
|
Apa
sebabe gubuge Tarno kobong miturut
penafsiran penduduk dhusun Margoluwih
?...
|
Share :
0 comments:
Post a Comment